Gabriellas - Jag studerar hälsopedagogprogrammet på GIH i Stockholm. Min blogg består av frukostinspiration, hälsa och del recept blandat med lite mode och kläder.

Gabriellas

Tillbaka till verkligheten

Publicerad 2015-06-30 10:40:25 i Frukost inspiration, Love life, Mat i alla former, Me and my friends,

Hej på er! Hoppas att ni mår bra! Själv har jag bara njutit av den sista veckan av semester genom att umgås mycket med fina vänner och min kärlek. Det har varit en superhärlig vecka! Vi har fått några fina dagar så att vi har kunnat legat vid poolen lite. Annars så har jag mest tagit det lugnt, vi har tittat på serier, lagat god mat, varit på middag hos farmor och farfar och pratat en massa.
En av middagarna när tjejerna var här, mest vegetariskt, massa goda röror, potatis och sangria att dricka.

Det har ätits massa frukt och druckits kaffe. Och så en bild på ben som fått lite färg.

Två mumsiga frukostar från veckan.

Och så en smygbild på Tim från i söndags när vi spenderade nästan hela dagen vid poolen.

Hoppas att ni har haft det fint! Jag ska försöka skriva lite mer framöver.

Lata dagar

Publicerad 2015-06-23 22:30:13 i Love life, Mat i alla former,

Semesterlunken börjar äntligen infinna sig tror jag, jag njuter av att bara göra saker jag känner för som till och med kan vara att göra ingenting. Tim och jag bor i pappas hus just nu, det hade ju varit trevligt med grill- och badväder men man får göra det bästa av situationen. Vi äter god mat (tillagad inomhus), fixar fruktat (med inslag av en del onyttigheter som inte fick va med på bilderna) och tittar på community. Så rolig serie!

Idag har vi varit på bio också, vi såg SPY, den var riktigt rolig faktiskt! Gav många skratt!

Nu ska jag koncentrera mig på serien! Godnatt på er!
En två år gammal bild av mig och Tim från när vi var på Gotland, det var så mysigt!

Frukost på sängen

Publicerad 2015-06-22 11:58:25 i Frukost inspiration, Love life, Mat i alla former,

Idag fixade jag frukost på sängen till mig och Tim. Ganska mysigt att äta och dricka kaffe i sängen när det är lite grått och tråkigt ute.

Vi har inga speciella planer för dagen mer än att vi behöver handla och jag skulle vilja träna. Ikväll åker vi nog över till pappas hus och grillar och sitter vid poolen en stund, man får passa på när det ska va lite sol. Sen får vi se om vi sover kvar.

Vad har ni för planer idag?

Espresso house-fest!

Publicerad 2015-06-18 14:10:00 i Love life,

Idag sitter en trött Gabbi här med datorn i knät efter en rolig kväll med lite många glas vin. Jag har tyvärr inte en enda bild från gårdagen, varken på min klädsel eller nåt annat men så kan det bli! Det finns en bild på mitt crew från espresso house haninge i alla fall så jag hoppas att jag kommer att få tillgång till den. Det var hur som helst en rolig kväll med massa härliga, glada människor. Det blev en hel del minglande och dansande vilket ledde till väldigt ömma fötter. Jag åkte inte hem speciellt sent men tåget var försenat (who is surprised..?) så jag var inte hemma förrän frammåt 2 ändå, vilket inte är så himla sent egentligen men jag kom ändå inte upp ur sängen förrän närmare 1 idag(!) det har typ aldrig hänt förut, haha.

Nu ska jag snart gå och hämta ut ett paket på posten. Ska visa er innehållet senare.

Ha en härlig torsdag så hörs vi lite senare!
Bjuder på en gammal bild (fråni höstas) på mig och muppen.

Snygga sneakers

Publicerad 2015-06-16 13:53:00 i Kläder och mode,

Jag har suttit och kikat runt lite på denna hemsida efter snygga sneakers som också är bra för fötterna. Just nu traskar jag runt i converse och det är ju inte det bästa kanske.. Jag vill ha några som passar till alla typer av kläder för det tycker jag att converse gör. Här är i alla fall några godingar jag har hittat! (Dessutom är alla på rea!)

Dessa hittar ni här och här.
Här och här.
Och här och här.

Vilka skulle ni välja?

Mysdag

Publicerad 2015-06-16 12:17:38 i Frukost inspiration, Love life, Mat i alla former,

Tim och jag börjar vår semester med lite kvalitetstid hemma, igår var vi en stund vid sjön, handlade lite och tränade tillsammans. Idag började vi med mysfrukost och sen blir det en shoppingrunda och en fika. Det kanske blir en promenad eller så också.

Jag har lagt upp ett inlägg med tips på snygga sneakers som kommer upp lite senare. Missa inte det!

Jag hoppas att ni får en fin dag.
Dagens frukost var gröt med stekt äpple, kokos, russin och crunchy jordnötssmör samt en smoothie med bär, melon och mynta.

Snygga paret alltså!

Semester

Publicerad 2015-06-14 21:39:47 i Love life,

Woohoo nu går jag på semester! (Med undantag för onsdag då jag jobbar tre timmar, men det räknas inte.) Det ska bli så skönt med lite ledigt och att bara få samla på mig lite energi. Det ska ju inte bli så kul väder, jag hoppas att de ändrar sig. Annars får man hitta på nåt annat än att hänga på stranden, typ bio, promenader i gamla stan och sånt. Det blir bra i vilket fall!

Nu ska jag titta på lite orange is the new black med älsklingen. Ha en fin kväll!

Sommaren är kort?

Publicerad 2015-06-12 08:19:11 i Frukost inspiration, Mat i alla former,

Äntligen har vi fått lite värme och sol men tittar man på SMHIs väderrapport så ska det bli sämre väder och kallare redan tills på måndag, lagom till min semester alltså... Det var ju kul! Jag hoppas att min andra vecka blir lite bättre och så får vi väl göra små mysiga utflykter nästa vecka i stället!

Även fast jag jobbar hela helgen så ska jag försöka njuta av det fina vädret på kvällarna, kanske packa en filt och gå ner till sjön. På morgnarna njuter jag genom att äta på balkongen, idag är det en riktig bastu här ute!

Hoppas att ni får en fin dag och njut av det vackra vädret!

Morgon stund har guld..

Publicerad 2015-06-10 08:22:06 i Frukost inspiration, Mat i alla former,

God morgon på er! Det har ekat lite tomt här några dagar nu och det beror helt enkelt på dåligt ned motivation, jag hoppas att den vill komma tillbaka snart!

Just nu så är min kära syster här och hälsar på, så mysigt att få va lite med henne när jag inte kunnat åka hem till Enköping så mycket. Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på ner än att vi ska på studentmottagning idag. Det blir kanske en liten shoppingtur. Jag har redan shoppat lite fint på rean som jag ska visa senare!

Nu ska jag springa iväg till jobbet för ett kort pass, jag jobbar bara 9-12 men det känns rätt lagom!
Såhär såg min frukoststund ut idag. Så skönt att sitta på den svala balkongen!

Ha en härlig dag hörni!

Till sommarens bjudningar

Publicerad 2015-06-06 13:31:48 i

Är det någon mer än jag som planerar att bjuda in härliga människor på mysiga tillställningar i sommar? Häng på balkongen, i trädgården eller ta med sig en picknickkorg till stranden. Det kan verkligen förgylla sommaren. På denna sida finns massa fina inredningsprylar, serveringsfat och skålar mm.

HÄR, HÄR och HÄR finns dessa fina.

Inga måsten

Publicerad 2015-06-06 12:57:19 i Frukost inspiration, Mat i alla former,

Man skulle ju kunna tycka att jag borde va jätteglad och avslappnad idag, för att för första gången på länge har jag en ledig helg utan plugg eller andra måsten, men jag känner mig inte alls glad och avslappnad. Jag känner mig snarare rastlös, stressad och lite tom, nästan ledsen. Jag hoppas att det bara är stressen efter vårterminen som är på väg att rinna av mig och att det blir bättre snart, för jag vill ju kunna njuta av mina lediga dagar i sommar och komma tillbaka med massor av tankad energi i höst!

Hur som helst så har jag ätit frukost på balkongen idag och suttit och filosoferat. Det blev en enkel frukost i form av knäckemackor, riskaka, melon, kaffe och juice.
Riskakan fick inte va med på bilden!

Nu ska jag åka iväg en sväng med pojkvänen som förstår att när jag är såhär så måste jag få komma ut ur lägenheten, han är så fin.

Sommarloooov

Publicerad 2015-06-03 11:16:13 i Kreativt, Love life,

Igår hade jag min sista tenta och jag vet att jag utan tvekan blir godkänd i biomekaniken, jag är sååå lycklig!! Det känns så himla skönt att kunna lägga den kusren bakom mig och att orosmolnet har skingrats. Nu ser jag fram emot att sjunga på examen i morgon och sen ett härligt sommarlov med en del jobb men också en del ledighet.

Igår blev en fullspäckad dag, först med tenta 8 på morgonen, sen gick vi ut och åt supergod lunch med några i klassen. Efter det så åkte jag och en tjej till tillbaka till skolan och spelade lite fotboll med några från tränarklassen. Det märks att det var länge sen jag spelade fotboll för jag har träningsvärk idag, haha. Sen hade vi lite rep med kören innan vi skulle sjunga på examensmiddagen. Det var jättekul och verkade vara uppskattat också!

Idag ska jag in till skolan för lite mer rep inför i morgon. Sen ska jag njuta av att vara ledig! Kanske gå och träna lite och handla lite mat. För sånt tycker jag faktiskt om att göra!

Ha en fin onsdag!

Summer means dresses

Publicerad 2015-06-01 10:26:02 i

Här kommer lite tips på fina klänningar för alla tillfällen i sommar. För jag vill i alla fall helst bo i klänningar på sommaren! Så skönt att ha på sig varma dagar som spenderas på stranden eller till kvällens festligheter. Dessa klänningar finns på Nelly.